Ure za tek merijo utrip srca

Ure za tek merijo utrip srca. S tem ure za tek omogočajo optimalno obremenitev ter najboljši možni izkoristek treninga. Idealna obremenitev srca je pomembna iz več razlogov. Z premajhno obremenitvijo srca je naš trening nekoristen in zaman, prevelika obremenitev pa lahko vodi do resnih zdravstvenih težav.

Testiranje maksimalnega srčnega utripa je priporočljivo izhodišče učinkovite rabe in dobrih izkušenj

Srčni utrip je sunek, ki nastane ob brizgu krvi iz levega prekata v aorto. Praktično ure za tek zaznavajo sunek, ki se prenese po stenah večjih odvodnic. Pri zdravi osebi sred v minuti utripne približno dvainsedemdeset krat. Vsak utrip omeni pretok približno sedemdeset mililitrov krvi iz levega srčnega prekata v aorto. Količina vbrizgane krvi pomeni utripni volumen srca. Športniku ure za tek ne morejo povečati maksimalnega srčnega utripa, lahko pa omogočajo treninge in nastope v zdravju neškodljivem območju. Maksimalni srčni utrip je največkrat pogojen z dednostjo, s staranjem se maksimalni srčni utrip niža. Ure za tek lahko najbolje izkoristimo, če se pred njihovo uporabo odločimo za natančno merjenje maksimalnega srčnega utripa. Najbolj natančna merjenja srčnega utripa izvajajo laboratoriji, dokaj natančno pa ga lahko izmerimo z nekaterimi metodami. V vseh primerih gre merjenje pod obremenitvijo v različnih intenzivnostih načinih. Pri testiranju je priporočljivo spoštovati nekatera priporočila. Testiranje je priporočljivo izvajati po dnevu ali dveh počitka, merjenje ni priporočljivo v mrazu ali vročini ter visoki vlažnosti, pozoren je treba biti na prehrano, pred merjenjem se je dobro ogreti. V primeru težav je potrebno merjenje prekinit. Dobrodošel je tudi posvet z osebnim zdravnikom, ki naše zdravstveno stanje spremlja dlje časa. Brez predhodnega merjenja so ure za tek bolj ali manj okras. Pri izbiri je koristno tudi razmisliti o zahtevah. Vrhunski model ure za tek je večini začetnikom enako koristen kot najbolj osnoven, predvsem pa vrhunski model v ničemer ne pripomore k izboljšanju rezultatov brez prispevka uporabnika. Več o urah za tek si preberite tukaj.