Visok holesterol predstavlja resno tveganje

Glede na to, da so bolezni srca in ožilja vodilni vzrok smrti pri nas, visok holesterol pa predstavlja opazen dejavnik tveganja za nastanek in stopnjevanje teh bolezni, se vsekakor splača paziti na nivo holesterola v krvi. Ker je veliko možno storiti že s preventivo, je še toliko bolj očitno, da je ključnega pomena poznavanje vzrokov in posledic povišanega holesterola. Še bolje je, če ne glede na holesterol vzdržujemo zdrav življenjski slog in se izogibamo prehrani z visoko vsebnostjo nezdravih maščob. Glavni krivec za visok holesterol je prav prehrana, izpostaviti pa gre nekaj specifičnih živil – rdeče meso in polnomastne mlečne izdelke, živila z visoko vsebnostjo nasičenih maščob, recimo različna olja in margarine, pa tudi predelano hrano, predvsem pecivo in sladice. Seveda to ne pomeni, da ta živila ne morejo biti del zdrave prehrane, a jih moramo pozorno uravnotežiti in vnos zadosti omejiti. Visok holesterol se ne pojavi čez noč, temveč je posledica dolgotrajne diete. A če želimo vzpostaviti ustrezno preventivo ali zaustaviti razvoj s holesterolom povezanih težav, moramo ukrepati takoj in odločno.

Visok holesterol

Kako znižati visok holesterol?

Proti holesterolu se seveda borimo tako, da prilagodimo svoj jedilnik. Pogosto je dovolj že to, da izključimo živila, ki so najbolj zaslužna za visok holesterol. Ta živila pa moramo seveda nadomestiti, pri čemer imamo priložnost za vključitev nekaterih koristnih živil. Za zdravje srca in ožilja so recimo zelo pomembne vlaknine, ki pomagajo filtrirati odvečni holesterol iz krvnega obtoka. Živila, ki imajo pri tem najboljši učinek, so recimo mastne ribe, predvsem losos, semena in oreščki, sadje, nekatera olja in nekatere žitarice. Izogibati se moramo maščobi, ki povzroča visok holesterol, zato se priporočajo pusto meso in manj mastni mlečni izdelki. Pri tem pazimo na predelano hrano, ki običajno ni ustrezna za tiste, ki imajo visok holesterol in z njim povezane težave. Za več informacij si oglejte stran www.vzajemna.si.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>