Klopni meningitis – znaki in druge koristne informacije

Zdravje je za vsakega človeka izjemno pomembno, saj le zdrav človek lahko normalno funkcionira. V nasprotnem primeru pa se ves čas bori z boleznijo, pri tem mu pogosto primanjkuje tudi energije, ki bi jo sicer uporabil za vsakdanja opravila.

Sodobne bolezni so včasih lahko prav krute in se pojavijo kar čez noč. Povod zanjo je lahko marsikaj. Le kdo bi si mislil, da bolezen oziroma zelo težavne nevšečnosti prinese tudi tako majhna in drobna žival kot je klop. V prispevku bo osrednjo vlogo imel klopni meningitis – znaki, faze ter še nekaj drugih koristnih zadev. Najpomembneje od vsega pa je, da se pravočasno odpravite k zdravniku, ko se vam zdi, da imate večino znakov klopnega meningitisa.

Znake lahko preverite tudi na spletu

Če ste se v zadnjem času in tudi dolgo nazaj pogosto nahajali v gozdu, sedaj pa imate občutek, da se z vami nekaj dogaja in niti sami niste prepričani kaj, je morda najbolje, da v spletni brskalnik vtipkate ključ, ki se glasi klopni meningitis znaki.

Ko boste vtipkali besedno zvezo klopni meningitis znaki, boste pred seboj zagledali vse tipične znake, ki spremljajo to zahrbtno stanje, ki pri nas v Sloveniji na leto močneje prizadene okoli 300 ljudi. Med pogostejšimi znaki so povišana temperatura, slabost in bruhanje, velika občutljivost na svetlobo, zatrdel vrat in nenehna utrujenost in zaspanost.

Spletni ključ klopni meningitis znaki pa vas ne bo pripeljal samo do podatkov, ki navajajo tipične znake za to stanje, temveč vam book odklenil še druge številne informacije o bolezni in o klopih na sploh. Prebrali si boste lahko, kje se klopi pri nas najpogosteje nahajajo, do katere temperature lahko normalno funkcionirajo in do katere nadmorske višine se najpogosteje nahajajo.

Vsekakor je zelo pomembno, da vemo čim več o klopnem meningitisu, predvsem pa to, da pravočasno ukrepamo in ne čakamo do faze, ki bi bila lahko usodna za naše zdravje na dolgi rok.

Več lahko preberete tukaj.

Zakaj je pohodništvo tako priljubljeno?

Poleg zdrave prehrane je za naše kakovostno življenje zelo pomembno, da se gibamo. Strokovnjaki nam priporočajo, da si za to vzamemo čas prav vsak dan. Posledično bomo zagotovo veliko bolj zdravi in se tudi bolje počutili. Včasih sploh ni potrebno, da se pri tem naprezamo, ampak je lahko dovolj že samo kratek sprehod po prelepi naravi. Kljub temu se nekateri raje predajajo bolj zahtevnim oblikam rekreacije.

Med zelo priljubljeno obliko rekreacije pri nas je tudi pohodništvo, nad katerim se navdušujejo prav vse generacije in oba spola. Čeprav na videz deluje, da za to obliko rekreacije ne potrebujemo prav veliko opreme, pa je toliko bolj pomembno, da je ta, ki jo imamo, dovolj kakovostna, da se v njej lahko odlično in varno počutimo.

Pri pohodništvu je pomembna varnost.

Kje kupiti oblačila in ostalo opremo za pohodništvo?

Pri nas obstajajo številne specializirane trgovine, kjer lahko s pomočjo izjemno izkušenih prodajalcev kupimo vrhunska oblačila za pohodništvo. Čeprav so cene za take vrste oblačil nekoliko višje, se nam še kako splača vložiti več denarja, saj nam bodo taka oblačila zagotovo dobro in dolgo služila. Poleg fizičnih trgovin so vedno bolj priljubljene tudi spletne trgovine, ki so prav tako bogato založene s takimi vrstami oblačil in drugo opremo, ki je potrebna za pohodništvo.

Napotki za pohodništvo

Kljub temu da je pohodništvo izjemna privlačna rekreacija, pa lahko skriva številne pasti, na katere najprej sploh ne pomislimo. Preden se odločite oditi na pot, si preberite nekaj najkoristnejših napotkov, ki jih lahko najdete tudi na spletnih straneh določenih organizacij, ki še posebej pozivajo k temu, da je treba biti pri pohodništvu več kot pa le previden.

V prvi vrsti je najbolje, da na pot ne odhajamo sami, ampak imamo vedno nekoga ob sebi. Če pa že odhajamo sami, imejmo pri sebi mobilno napravo, da nas naši najbližji vedno lahko pokličejo.

Zdrava prehrana za zdravo hujšanje

En izmed največjih izzivov pri hujšanju je prilagoditev jedilnika. Pravzaprav je to pogosto tudi edina prilagoditev, ki jo je treba narediti. Ni se treba potiti v fitnesu ali opravljati drugih strašnih naporov – za učinkovito hujšanje je glavna prioriteta zdrava prehrana, redno gibanje pa je le dobrodošla dopolnitev. Sploh v začetku in sploh za tiste, ki se prehranjujejo izrazito nezdravo.

Zdrava hrana.

Kakšna prehrana je najbolj primerna za zdravo hujšanje? Pravzaprav gre za zdravo prehrano, ki se tudi nasploh najbolj priporoča. Poseganje po posebnih dietah pri hujšanju ni smiselno, veliko bolje bo preprosto prilagoditi jedilnik in začeti z zdravim prehranjevanjem. To pomeni, da bo treba poskrbeti za uravnotežen vnos vseh nujnih makrohranil, torej ogljikovih hidratov, beljakovin in maščob. Splošna priporočila narekujejo na dnevnem jedilniku okoli 50 % kaloričnega vnosa v obliki ogljikovih hidratov, preostali delež pa enakomerno razdelimo med maščobe in beljakovine. Za hujšanje je priporočljivo z beljakovinami nadomestiti nekaj odstotkov vnosa ogljikovih hidratov, tako da dosežemo recimo razmerje 40 % beljakovin, 30 % ogljikovih hidratov in 30 % maščob.

Kalorični vnos

Beljakovine, ogljikovi hidrati in maščobe imajo določeno energijsko vrednost, ki se meri v kalorijah. Vnos teh bo treba za zdravo hujšanje omejiti, kar nima povezave z razmerjem med temi hranili, le s količino. V vsakem primeru je za učinkovito izgubo kilogramov pomembno, da v telo vnesemo manj energije kot jo porabimo. Z vidika same telesne teže torej ni pomembno, kakšna so razmerja, lahko imamo na jedilniku tudi 80 % maščob ali ogljikovih hidratov, če le količinsko ne pojemo toliko kot porabimo. A to seveda ni zdravo hujšanje, prav tako tak jedilnik na dolgi rok ne pride v poštev in kaloričnega primanjkljaja ne bo možno vzdrževati. Štetje in omejitev kalorij je ključnega pomena za izgubo kilogramov, a za zdravo hujšanje je pomembno tudi to, kaj jemo, ne le koliko.

Vaje za hujšanje v 4 minutah

Ste spoznali, da je sedaj res skrajni čas, da tudi sami storite nekaj dobrega zase? Da začnete s hujšanjem? Pri tem se gotovo še predobro zavedate, da boste morali poskrbeti tudi za telesno aktivnost. Vse lepo in prav, a kaj, ko vas pri tem ovira dejstvo, da čez dan nikakor ne najdete dovolj časa za vaje za hujšanje. Mi imamo pravo rešitev za vas! Predstavljamo vam 4 minutni trening za hujšanje, pri katerem boste z lastno težo pokurili odvečne kalorije in maščobo.
Vaje za hujšanje, ki vam jih bomo predstavili v nadaljevanju članka, vam bodo vzele le pičle 4 minute na dan. Prepričani smo, da si toliko časa lahko vzame prav vsak človek, ki si želi uspešno shujšati. Pri vajah ne boste potrebovali nobenih rekvizitov, le nekaj prostora in svoje telo. Omenjene vaje za hujšanje lahko izvajate kadarkoli in kjerkoli, in to je naravnost odlična novica!

Vaje za hujšanje so sestavljene iz 4 vaj

Vaje za hujšanje se izvaja po 20 sekund, nato pa 10 sekund počivate. Lahko pa jih izvajate tudi celo minuto brez počitka, odločitev je samo vaša.
Prva vaja: Izpadni korak s poskokom
Naredimo izpadni korak, zraven pa še poskočimo in v zraku zamenjamo nogi. Poskrbimo, da je trup raven in napet. Vajo izvajamo 20 sekund.
Druga vaja: Spiderman skleca
Izvedemo ozko skleco, pri tem pazimo, da je trup raven. Med spuščanjem stisnemo lopatice ter se z nogo približamo komolcu. Noge h komolcem približujemo izmenično. Vajo izvajamo 20 sekund. Lažja oblika te vaje za hujšanje je tista, pri kateri sklece izvajamo na kolenih.
Tretja vaja: Počep s skokom
Poskrbimo za raven trup in napravimo nizek počep. Ko se dvigamo v stoječi položaj, rahlo poskočimo. Vajo izvajamo 20 sekund.
Četrta vaja: Jumping Jack skleca
Ta vaja kombinira skleco in vajo Jumping Jack. Najprej svoje telo namestimo v položaj za skleco in pazimo, da je trup poravnan. Ko se začnemo spuščati navzdol, z nogami skočimo narazen, ko pa se dvigujemo, z nogami skočimo skupaj. Vajo ponavljajmo 20 sekund.
Te vaje za hujšanje izvajajte 4-krat na teden in prepričani smo, da uspeh nikakor ne bo izostal. Vadili boste le pičlih 16 minut na teden, kar pomeni, da vse poteka zelo učinkovito in hitro. Poleg tega, da boste opravljali opisane vaje za hujšanje, poskrbite tudi za ustrezen zdrav način življenja, kamor seveda sodi še pravilno prehranjevanje in pitje zadostne količine tekočine. Ne odlašajte, začnite že danes! Zelo učinkovita je tudi vibracijska vadba. Več o temu načinu vadbe si preberite na stranek Linea Snelle.

Wellness Kranj ima za vas vedno na stežaj odprta vrata

Današnji način življenja nam prinaša tudi veliko mero stresa. Tega pa lahko omilimo ali pa se ga povsem znebimo na najrazličnejše možne načine. Ena od rešitev je tudi ustrezno zdravo prehranjevanje in ukvarjanje s številnimi športnimi aktivnostmi. Tudi na trgu lahko najdemo odlične in tudi poceni storitve, ki nas navajajo k temu. Wellness center Kranj je odličen naslov, kjer lahko izvajamo številne storitve, in sicer skupaj z izkušeno ekipo strokovnjakov, ki pri svojem delu uporabljajo le najboljše naprave in izdelke.

Predstavitev podjetja na spletni strani

Wellness Kranj ima svoje mesto tudi na spletu, kjer nam predstavlja prav vse storitve, ki se izvajajo tam. Za nas ima na stežaj odprta vrata prav vse dni in ure v tednu. Preko spleta se lahko naročimo na storitve. Te pa si lahko podrobneje ogledamo tudi v obliki video predstavitev. Pomembno pa je poudariti tudi to, da so prav vse storitve vrhunske in tudi zelo ugodne za nas.

Masaže kot osrednja storitev

Wellness Kranj med svojimi raznovrstnimi storitvami ponuja tudi številne masaže, ki jih opravljajo le izkušeni strokovnjaki, ki so tudi polni znanja. Na razpolago imate različne vrste masaž, med katerimi je izjemno priljubljena tudi tajska masaža z zelišči. Zanjo se odloča kar velika skupina ljudi, predvsem pa tisti, ki imajo zelo stresno življenje. S pomočjo te masaže se lahko celo popolnoma otresejo stresa. Ker imajo s podjetjem zelo dobre izkušnje, z njim sodelujejo kot stalne stranke, zato imajo tudi prav poseben popust. Tudi mi lahko postanemo njihove stranke in se lahko že danes preko spleta naročimo na prvo storitev, ki je za nas najbolj mikavna in tudi dobrodošla.

Naj vam samoplačniški ultrazvok srca naredi Ultralab

Se ne počutite najbolje, imate težave s srcem, ki so se pojavile zdaj ali pa so že prirojene, pa morate srce spremljati ves čas, kar je najbolje kar z ultrazvokom? V kolikor imate že redne preglede, potem ste na ultrazvok srca prav gotovo naročeni kar redno, v kolikor pa bi želeli prvič ali pa po dolgem času opraviti ultrazvok srca, pa se je prav gotovo še najbolje odločiti za ultrazvok srca pri podjetju Ultralab, saj si lahko na ta način zagotovite, da boste prišli na vrsto takoj, obravnavali vas bodo res strokovno, si vzeli čas za vas in vam na koncu vse izvide tudi prevedli v vam jasen jezik. Pri tem pa brez skrbi, lahko boste šli s temi izvidi kamor boste želeli naprej, le da boste do izvidov in diagnoze prišli bistveno hitreje. Nič ni hujšega kot to, da čakate na ultrazvok srca nekaj mesecev, potem pa še kak mesec na izvid, s katerim greste lahko šele do vašega zdravnika in do nadaljnjih preiskav.

 

Ultralab poskrbi za to, da vam bo ultrazvok srca res omogočil čim krajše okrevanje

Naj vam samoplačniški ultrazvok srca naredi Ultralab

ultralab izvaja samoplačniški ultrazvok srca

Kot že rečeno, je vsekakor izjemno pomembno to, da čim prej pridete do pregleda in vsekakor tudi do izvidov.  Le tako boste lahko na koncu prišli tudi do zdravljenja, saj le hitro zdravljenje prepreči kakšne morebitne zaplete pri zdravljenju. Zakaj je torej omenjeno podjetje še najboljša izbira, saj imamo kar nekaj ponudnikov? Si želite, da je ultrazvok srca opravljen z najboljšimi možnimi aparaturami, ki so zdaj na voljo in ki so boljše zato, ker omogočajo bistveno bolj čisto sliko, veliko lažje zdravnik točno ugotovi, kaj se z vami dogaja in tako so rezultati veliko bolj zanesljivi. Ni to tisto, kar je izjemno velika prednost? Hkrati pa pri tem podjetju ultrazvok srca niti ni prav zelo drag, morda boste kje našli ponudnika, ki je cenejši za kakšnih deset ali pa še manj evrov, vendar pa če bo kvaliteta preiskave slabša, je na koncu ta pregled prav gotovo dražji. Se strinjate?

 

Izračun indeksa telesne mase, dobra osnova za oceno idealne postave

Izračun indeksa telesne mase je dobra osnova za oceno idealne postave. Ob tem izračun indeksa telesne mase upoštevati vse pomembne spremenljivke.

Natančen izračun upošteva višino, težo, spol in starost

Lepa postava je na drugi strani lahko oblikovana preko intenzivnega in ukvarjanja z temu cilju primernim športom ali rekreacijo. Odločimo pa se lahko tudi za razne kombinacije športov ali rekreacij, ki se izmenjujejo glede na možnosti. Plavanje je na splošno dobra izbira, vendar imamo pozimi včasih težji dostop do bazenov. Več možnosti obstaja v večjih mestih, športnih centrih, zdravilišči ali na drugih podobnih mestih. Drugod je možnosti manj. Izmenjava različnih športov oziroma aktivnosti je primerno tudi zaradi boljše regeneracije. Seveda je potrebno pravilno odmeriti aktivnost in intenzivnost, ter določiti prioritete. Sam izračun indeksa telesne mase je pri zelo aktivnih osebah praktično nesmisel, saj se idealna teža glede na višino samodejno uravnava aktivnosti primerno. Bolj pomemben je izračun indeksa telesne mase za osebe, ki se odločajo spremeniti življenjski slog in poskrbeti zase in svoje zdravje. V določenem zaporedju ponovljen izračun indeksa telesne mase takšne osebe tudi motivira, saj se v razmeroma kratkem času lahko ob pravilnih pristopih in aktivnostih hitro pokažejo rezultati. Za izračun indeksa telesne mase imamo na voljo več možnosti, priljubljeni so razni spletni kalkulatorji. Pomembno je predvsem, da so opremljeni s čim več spremenljivkami. Osnovni izračun indeksa telesne mase temelji na telesni teži in višini, telesno maso v kilogramih delimo z kvadratom višine izražene v metrih. Vendar je lahko osnovni izračun indeksa telesne mase napačen oziroma odstopa, saj ne upošteva spola in starosti. Vrednosti za ženski spol so nekoliko nižje, s starostjo se obratno vrednosti zvišujejo. Normalna teža za ženske je tako med devetnajst in štiriindvajset, za moške pa md dvajset in petindvajset. Navedena normalna teža velja za ženske med osemnajstimi in štiriindvajsetimi leti, nad petinšestdesetimi leti pa izračun indeksa telesne mase pokaže normalno težo med štiriindvajset in devetindvajset.

Socialna anksioznost, pogosta duševna motnja

Socialna anksioznost je pogosta duševna motnja. V praksi se socialna anksioznost kaže kot neprestano občutenje strahu v intersocialnih akcijah. Najpogosteje se zgodi, ko so prizadeti izpostavljeni neznanim ljudem in njihovem ocenjevanju.

Anksioznost je stanje napetosti

Izogibanje stika z drugimi brez pravega razloga

Socialna anksioznost vključuje številne socialne strahove. Socialni strahovi se lahko razdelijo v dve skupini. Prva skupina socialnih strahov zajema strahove pred socialnimi interakcijami. Pri drugi skupini, pa se socialna anksioznost kaže kot strah pred javnim nastopanjem. Obe vrsti socialnih strahov vodijo do izogibanja situaciji, v kateri se pojavljajo. Raziskave kažejo, da se najpogostejša socialna anksioznost kaže kot strah pred javnim govorjenjem. Strah pred javnim govorjenjem se kaže na različne načine, z nekaterimi prijemi pa ga je moč omejiti ali celo zatreti. Nezavedni strah pred javnim govorjenjem se kaže kot umikanje pred občinstvom. Nastopajoči ne zavedajoč se postopoma izginja izpred občinstva. Ne gre za dobesedno izginjanje, ampak nekaj korakov stran od izhodiščnega položaja. Pomoč v takem primeru je, da najde nastopajoči trdno fizično oporo. Ta bo preprečevala, da se bo pred občinstvom umaknil za nekaj korakov nazaj. Strah pred nastopom se v veliki meri pojavlja tudi pri otrocih, vendar ne pri vseh. Drugi otroci so obratno zelo radi v središču pozornosti, nastopanje pred vrstniki ali javnostjo nasploh jim ne povzroča posebnih preglavic. Najbolj zanimivi so primeri, ko imajo bratje in sestre prisoten bodisi strah pred nastopanjem ali obratno nimajo nobenega strahu pred nastopanjem. V veliko primerih se socialna anksioznost pojavlja v družinah. Pojav socialne anksioznosti, depresije ali druge duševne bolezni pri starših pomni večje tveganje za razvoj socialne anksioznosti pri otrocih. Lahko se pojavi tudi kot posledica odraščanja v točno določenem okolju. Raziskave kažejo, da se socialno anksiozni posameznik bojijo vzpostaviti očesni stik. Hkrati pa namenjajo veliko pozornost predelu oči na obrazih drugih ljudi. Druga strokovna raziskava je pokazala, da se socialna anksioznost kaže tudi kot strah pred posmehom. Kako si pomagato zoper anksioznost si lahko preberete na spletnih straneh Vzajemne

Index telesne teže je razmerje med telesno višino in težo

Index telesne teže je telesna teža in višina v različnih razmerjih. Praktično je toliko različnih razmerji med telesno težo in višino, kolikor je ljudi oziroma število merjenj. Kriteriji so dodatno različni, razlikujejo se glede na starost, spol in druge dejavnike. Najbolj zaželen je index telesne teže, ki kaže na naravno telesno težo. Naravna teža človeka je naravno razmerje med telesno težo in višino.

Z izračunom indeksa telesne mase do idealne teže

Idealna teža z več ali manj napora

Idealna teža telesa je pri vsakem človeku različno razumljena, opazen je trend vedno večjega pomena optimalne telesne teže glede na višino. Optimalni index telesne teže je temu primerno značilnost vedno večjega števila populacije. Ljudje se več gibajo, več je pozornosti na prehrano, počitek ter razne druge dejavnike. Doseči index telesne teže v prvi vrsti pomeni zavedati se svojega stanja ter svojih možnosti. Zavedati se svojega stanja v prvi pomeni izmeriti index telesne teže, kar storimo s tehtanjem in merjenjem telesne višine. Pridobljeni podatek kaže na optimalno telesno težo, rahla odstopanja v eno ali drugo smer ter v skrajnostih podhranjenost ali debelost. Najbolj optimalen index telesne teže nam prinese spremenjena prehrana, gibanje, več počitka ter razne druge razmeroma enostavne in dostopne aktivnosti. Prehrana je zagotovo ključna komponenta, saj smo z njo vplivali na določeno stanje. Pri debelosti jo je preveč ali je nekakovostna, podhranjenost obratno pomeni pomanjkanje hrane ali motnje v prehranjevanju. Spremembe najpogosteje ni modro uvajati s prevelikimi, ampak majhnimi koraki. Človeško telo se na določeno stanje privadi, kar lahko pomeni spremembe pri funkcijah in razne druge spremembe. Z majhnimi koraki bomo dali telesu in organizmu čas, da funkcije postopno in brez prevelikega stresa prilagodi novim razmeram primerno. Del sprememb je lahko uvedemo tudi po principu večjih korakov, tak primer je večje število obrokov z optimalno odmerjeno količino in kakovostjo. Telesna aktivnost prav tako vpliva na optimalen index telesne teže, pomemba je rednost, vztrajanje ter intenzivnost. Več o analizi idelanega indeksa telesne teže, si preberite na blogu Linea Snelle.

Kompresijske nogavice so namenski kos oblačila

Kompresijske nogavice so namenski kos oblačila. Zasnova kompresijske nogavice poskrbi za zunanji pritisk, s tem zoži veno ter posledično omogoča venskim zaklopkam ponovno opravljanje funkcije ter preprečuje zastoj pretoka krvi v času mirovanja.

Kompresijske nogavice imajo namesnko uporabo

Klasična zaščita stopal s terapevtskim učinkom

V ostalih lastnostih se kompresijske nogavice ne razlikujejo od klasičnih nogavic. Klasične nogavice so domena predvsem zahodne kulture, predvsem v hladnejših obdobjih ter na hladnejših območjih. Kdaj natančno jih je človek izumil ni znano, zagotovo pa sodijo med zgodnejše človeške izume. K izumu je zagotovo prispeval mraz, učinek mrzlih stopal je tudi vsem znan. Do današnjih dni so se nogavice razvile v široko ponudbo zelo različnih izvedb. Med posebne izvedbe sodijo tudi kompresijske nogavice, obstaja pa še cela vrsta drugih posebnih izvedb. Izbira nogavic tudi veliko pove o kupcu, njegovi skrbi za lastno zdravje in dobro počutje. Vsem nogavicam je na prvem mestu je skupna zaščita stopal pred umazanijo, mrazom, grobimi materiali ter drugimi negativnimi vplivi iz okolja. podobno skupno imajo kompresijske nogavice estetsko funkcijo. Barva nogavic ter druge estetske lastnosti je mogoče v veliki meri izbirati kot pri klasičnih nogavicah. Zato kompresijske nogavice v ničemer ne odstopajo v estetski vrednosti od klasičnih nogavic. Prav tako jih je mogoče izbirati v estetskih lastnostih kompresijske nogavice ter prilagoditi z ostalo izbrano ali obstoječo garderobo. Pravila so znana, potrebno jih je zgolj upoštevati. Dodana vrednost kompresijskih nogavic je v terapevtskem učinku, zato pogosta uporaba ni nobena posebnost. Prej bi lahko rekli, da gre za večjo osveščenost uporabnikov. Problemi z žilami se pojavijo iz različnih razlogov, njihovo odpravljanje je dolgotrajno. Kompresijske nogavice rešijo estetsko težavo, mogoče pa jih je uporabljati tudi v preventivne namene. Vzroki so lahko nezdrave življenjske navade, genska nagnjenost, zmanjšanje fizične aktivnosti ter različni drugi vzroki. Večje obremenitve stopal so pogoste pri nekaterih pri nekaterih poklicih, kompresijske nogavice v takih primerih delujejo blagodejno preko terapevtskega učinka. Več o kompresijskih nogavicah si preberite na spletni strani: https://www.tomassport2.si/