Kaj je kontroling in zakaj je tako pomemben za podjetje?

Sama beseda kontroling že nakazuje na to, da bo delo zajemalo, ki se skriva pod njo zajemalo neko krmiljenje, vodenje, planiranje, nadziranje in še marsikaj drugega. Iz poslovnega vidika pa je kontroling pomemben zato, ker se z vsemi temi in jasno še več funkcijami, zagotovi, da je katerokoli podjetje kar se da optimalno vodeno.

Poleg tega pa je kakovosten kontroling danes bistvenega pomena, ravno zaradi tega razloga. Saj, če kontroling ni prisoten, oziroma v podjetju še vedno ni vpeljan, je to podjetje veliko bolj mogoče obsojeno na propad. Saj s starinskim vodenjem v današnjem svetu žal ne moremo biti uspešni.

Kontroling v podjetju

Kontroling všteva tudi prihodnost, delovanje trga, trenda

Kaj predstavlja kontroling in katere so njegove ključne funkcije, ki zagotovijo, da je podjetje uspešno.

Predstavljajmo si, da je kontroling tista glavna stvar, ki nadzira vse ostale funkcije, ki jih je za rast podjetja dobro in ne nazadnje ključno izvajati. No, torej kontroling je kot kapitan ladje, ki mora imeti pod nadzorom vse, kar se z ladjo dogaja. Ravno tako pa mora imeti vse podatke o sami ladji, saj le tako zagotovo ve, kam pelje. Najpomembnejše od tega pa je, da ima zadan cilj, kam pravzaprav sploh gre.

Ravno tako je, ko govorimo o kontroliranju, namreč funkcija le-tega je, da nadzoruje in krmili delovanje vsakega dela podjetja. Te funkcije pa so vse od načrtovanja poslovanja, nadzor ter primerjave med dejanskim delovanjem podjetja in med načrtovanim, pa do strateškega odločanja in informiranja o uspehu ali pa neuspehu podjetja. Ravno tako pa ne smemo pozabiti ali zamenjati kontroling s finančnim računovodstvom, čeprav le-ta tudi tega zajema, nikakor ni zgolj le to. Razlog, zakaj pa je kontroling tako pomemben pa je, ker brez njega celotno delovanje podjetja temelji zgolj na preteklih izkazih, ki jih računovodstvo lahko poda. Medtem ko je celotno bistvo kontroliranja, da se stremi k temu, da se v enačbo vštejejo tudi prihodnost, delovanje trga, trenda in tako dalje.

Čisto vsaka izjema od ustaljenega vpliva na obračun plač

Ko ima zaposleni že dogovorjeno plačo, ko se mu izplača dogovorjena plača že najmanj trikrat, potem lahko rečemo, da so vsa pogajanja in morebitne napake odpravljena in potem bi moral obračun plač potekati hitro in kar se le da enostavno.

Do kakšnih izjem pride le v primeru spremembe zakonov na področju plač, ki se kar precej spreminjajo, vendar pa se ta sprememba ponovno vnese v obračun plač vsem zaposlenim in nekega dodatnega dela ni več. Vendar pa sistem nikakor ne deluje tako enostavno, kot zgleda tukaj.

Že samo dopust ali pa bolniška odsotnost obračun plač spremenita

V realnem življenju nič ne poteka tako enostavno, kot je bilo prej opisano, saj ljudje zbolimo, potrebujemo dopust, imamo nadure, zboli otrok ali pa kaj podobnega. In vse to na obračun plač vpliva. Ne samo, da človeka na delovno mesto ni zaradi dopusta, treba je preveriti in voditi tudi evidenco, koliko dni dopusta mu je še ostalo, na obračun plač to vpliva predvsem v smislu neplačila prevoza na delo in malice, prav tako pa zaposlenemu v tem času ne pripadajo tudi nobeni dodatki in podobno.

Vidimo torej, da že malenkostno odstopanje povzroči kar precej sprememb za obračun plač, zato tam, kjer jih pripravljajo ročno z nekimi precej osnovnimi programi, za obračun plač porabijo kar nekje po teden dni za nekaj več zaposlenih.

Vsekakor je to velik strošek za čisto vsako podjetje, lahko pa se zgodi, da potrebuje podjetje ne le enega računovodjo, ki se ukvarja z obračunavanjem plač, temveč lahko tudi več, kar pa strošek izjemno poveča.
Kakšna je najboljša rešitev torej? Zagotovo je najbolj smiselno, da se odločite za res dobro programsko rešitev za obračun plač, ki danes obstaja,  njihovi razvijalci so iz Slovenije, uporabljajo pa jo prilagojeno na tamkajšnjo zakonodajo tudi drugod po svetu, bistveno več o njihovi rešitvi pa si lahko pogledate tukaj:  http://www.spica.si/resitve/registracija-delovnega-casa/obracun-plac.

Najcenejši internet, hiter prenos podatkov

Najcenejši internet lahko hkrati pomeni hiter prenos podatkov .

Ponudbe za najcenejši internet so številne, izbira je velika, v vsakem primeru je oglaševana kot najboljša ponudba . Kaj dejansko je najboljša ponudba ve predvsem vsak posameznik sam. Prenos podatkov je od primera do primera različen. Kar pomeni, da mora nekaterim najcenejši internet prenesti več, drugim pa manj podatkov oziroma vsebin. Nadalje so razlike v zmožnosti. Poleg investicije igra veliko vlogo tehnična podpora. Kdor se ukvarja s sodobno tehnikov ve, da je njena dodana vrednost odvisna o zagotovljenih možnosti delovanja. Ko izbiramo najcenejši internet moramo prav tako vedeti kaj in kako ga podpira ter kakšne možnosti imamo sami. V ponudbah bomo našli zanimive predloge, vendar je za naš primer ugodnost odvisna od naše obstoječe tehnične podpore. Če ustrezne tehnične podpore ni si najcenejši internet preprosto ne moremo zamisliti oziroma moramo predhodno omogočiti ustrezno tehnično podporo. Ponudbe so nadalje različne tudi po vsebine. Vsaka ponudba želi biti čim bolj privlačna, zato so v mnogih primerih dodani bonusi v raznih oblikah. Tako imamo ponudbe za najcenejši internet skupaj z dodatnimi bonusi oziroma ponujeno dodano vrednostjo. Dejanska ugodnost se kaže predvsem v možnosti izkoristka dodanega bonusa. V primer, da bonus lahko dobro izkoristimo govorimo o dobri ponudbi celotnega paketa. Torej interneta ter vsebine bonusa. Pozorni pa moramo biti na kopičenje. Bonus včasih velja za področje, ki je naša izkušnja. Zato ne moramo računati na koristi, kvečjemu kopičenje koristi. Vprašanje pa je ali bomo ponujeni bonus lahko izkoristili. Za lažjo odločitev je najbolje naše želje kot ponudbe kakovostno analizirati. Ne gre za zahtevo in hudo učeno zadevo ampak zelo preprosto soočenje zahtev ter na drugi strani izpolnitev zahtev. Zahteve morajo biti realne, oblikovane na podlagi izkušenj in dejansko izkoriščene v prihodnosti.

Najcenejši internet je danes standard mimo katerega sodoben predstavnik informacijske družbe preprosto ne more.

Slušalke, užitek za vse

Slušalke omogočajo, da so glasbeni užitki na voljo vsem osebam v okolici.

Glasbeni užitki so danes sestavni del življenja. Od najstarejših časov do danes je glasba spremljala vse človeške aktivnosti. Slušalke omogočajo bistven napredek dojemanja in sprejemanja glasbe. Uveljavile so se z nastankom sodobnih glasbenih naprav. Posebna lastnost, ki jo slušalke imajo je, da je osebi, katera slušalke uporablja glasba na voljo v vseh svojih lastnostih, osebam v bližini pa je nedosegljiva. Slušalke tako lahko koristijo tako uporabniku, kot tudi osebam v bližini. Tako lahko ena oseba posluša priljubljeno glasbo, spremlja program na televizijskem sprejemniku ali kako drugače posluša glasbene vsebine, oseba poleg nje pa lahko uživa v tišini oziroma zvokom okolice brez glasbe oziroma glasbene vsebine uporabnika slušalk. Slušalke so razmeroma preprosta naprava. V osnovi so slušalke sestavljene in para zvočnikov, ki so praviloma nameščeni v bližini ušesa. Slušalke se danes uporabljajo v kombinaciji z raznimi napravami. Tako so lahko slušalke združene z raznimi napravami, ki oddajajo zvok. Nekatere naprave so laku uporabne zgolj z uporabo slušalk, druge pa se lahko uporabljajo s slušalkami ali brez. Izbira uporabnosti oziroma načina uporabe je zelo odvisna od tako uporabnika, kot okolice. V primeru, da je uporabnik sam v prostoru, bo največkrat glasbeno vsebino poslušal brez slušalk. Slušalke pridejo do izraza, ko so v prostoru dve ali več oseb in imajo različne zahteve. Ena oseba želi poslušati glasbo, druga zahteva mir in tišino. S slušalkami so lahko zadovoljene potrebe obeh oseb. Glasbene vsebine bodo na voljo osebi, ki uporablja slušalke, osebi, ki želi imeti tišino in mir pa bo ravno tako zagotovljena željena kakovost bivanja. Slušalke prispevajo tudi k boljši kakovosti opravljanja razno raznih aktivnosti na različnih področjih in ob različnih priložnostih. Gre predvsem za aktivnosti, ki so motivirane z glasbo oziroma glasbenimi vsebinami.

Slušalke so spremenile klasične načine sprejemanja glasbe v sodobne načine sprejemanja glasbe.

več informacij

Davčna osnova in davčna olajšava

Poznamo več vrst davčnih olajšav. Davčna olajšava za otroke nam znižuje davčno osnovo in s tem dohodnino, ki jo moramo plačati. Več ko imamo otrok, večje so naše davčne olajšave. Če imamo dva otroka, bo za drugega davčna olajšava večja kot za prvega. Višina olajšav pa je odvisna tudi od tega kako jih uveljavljamo, najbolje je da olajšave delimo po mesecih. Starši lahko za mladoletnega otroka uveljavljajo olajšavo vzdrževanega družinskega člana, ne glede na to ali ima otrok lastne dohodke ali ne. To pomeni da je lahko otrok do dopolnjenega 18 leta starosti vzdrževan družinski član, ob tem pa je lahko mladoletni otrok zavezanec za dohodnino, če njegovi obdavčeni dohodki ne presežejo vnaprej določenega zneska letne dohodninske olajšave.

Davčna olajšava za zaposlitev brezposelnih je olajšava preko katere lahko delodajalec zniža davčno osnovo v višini 45% plače zaposlene osebe v prvih 24 mesecih zaposlitve osebe v davčnem letu zaposlitve in v naslednjih davčnih let do preteka 24 mesecev.

Pred uveljavljanjem davčnih olajšav pa moramo poznati svojo davčno osnovo, ter razumeti kakšna je davčna stopnja, na primer za družbe znaša davčna stopnja 17%. Preberite si kaj je davčna osnova. Na voljo je veliko davčnih olajšav kot so, najbolje je da si vse informacije preberete na spletni strani za finance Republike Slovenije. S tem si lahko zagotovite kar precejšen prihranek, zato se seznanite s podatki še danes.

Za napake računovodstva odgovarja podjetnik sam

Za napake, ki jih napravi računovodstvo odgovarja vedno naročnik, vendar večinoma to podjetnik začetnik ne ve. Zato je veliko podjetnikov začetnikov, ki se odloči, da bo njihovo računovodstvo vodil nekdo iz hiše ali pa se odloči za najcenejši računovodski servis, ki še nima veliko delovnih izkušenj. In nek začetnik lahko naredi zelo velike napake in lahko podjetnika ob prvem obisku davčne inšpekcije vrže na kant. Komu zaupati davčno in finančno poslovanje, je potrebno krepko razmisliti. Veliko mladih podjetnikov vidi v računovodstvu nepotrebno zlo, ki si ga je država izmislila samo da pobira denar in ne vzamejo to dejavnost resno.

Podjetnik odgovarja sam za napake račonovodstva.

Krivično je, če mora podjetnik za napako, ki jo napravi računovodstvo plačati sam, vendar taka je zakonodaja in tega podjetnik ne more spremeniti. Zato se mora pozanimati za reference o nekem računovodskem servisu preden se za njega odloči. Priporočljivo je tudi, da si izbere računovodstvo na podlagi poznanstev. Davčni inšpektor bo kaznoval lastnika podjetja za vse napaki, ki jih naredi računovodski servis. Lahko seveda vloži tožbo, vendar to tako veliko stane, da si redkokateri podjetnik to privošči. Nekdo, ki že mora plačati kazen si težko privošči dobrega in dragega odvetnika. Ko si izbiramo, kdo bo vodil finančno poslovanje našega podjetja, ni najbolj pomembno koliko stane ta storitev, vendar kdo nam bo to vodil, kakšna je izobrazba računovodje, kakšne so njegove delovne izkušnje, kolikokrat so že naredili napake in ali je bilo podjetje zaradi njihovih napak kaznovano. Pomembno je tudi ali ima računovodski servis zavarovano strokovno odgovornost. S tem so napake, ki jih oni naredijo plačane s strani zavarovalnice z vsemi zamudnimi obrestmi vred.
Še več na to temo si preberite tukaj.
Skratka zelo pomembno je, da podjetnik krepko razmisli komu bo zaupal finančno poslovanje podjetja, kdo bo njegov partner in temu področju mora posvetiti veliko pozornost. Z davčnimi uradi se ni za neodgovorno obnašati. Neodgovorne delo velikokrat nekoga veliko stane.

Računovodstvo in njegove funkcije v finančnem poslovanju

Morda bi mislili, da je finančno upravljanje podjetij preveč zapleteno in obširno in včasih se zdi, da gre že za pravo znanost. To deloma drži, saj je je računovodstvo veda, ki presoja vse vhodne in izhodne finančne tokove. Računovodja z upoštevanjem zakonitosti in logičnim mišljenjem ureja bilance, ter z uporabo računovodskih standardov skrbi za nemoteno delovanje podjetja.

računovodstvo
Računovodstvo se deli na štiri glavne podsisteme. To so knjigovodstvo, računovodsko predračunavanje, računovodsko analiziranje in nadzor. Vsi sistemi sicer lahko delujejo povsem samostojno, skupaj pa sestavljajo moč učinkovitega finančnega upravljanja. S sprotnim računovodskim nadzorom, tu je mišljena predvsem stalna kontrola in notranja ali zunanja revizija opravljenega dela, poskrbimo za ustrezno delovanje podjetja. Ob morebitnih inšpekcijskih pregledih se tako lahko izognemo morebitnim opominom ali sankcijam.

Računovodstvo lahko vežemo na dve organizacijski strukturi. Finančno računovodstvo sestavlja glavna knjiga, terjatve in obveznosti, denarna sredstva in računovodstvo za davčne namene. Stroškovno računovodstvo pa je bolj analitično in se nanaša na analizo poslovnih učinkov in proizvodnje, računovodstvo sredstev in notranje poslovne uspešnosti.

Bistvene prvine računovodstva so tudi računovodska načela in standardi. Pošteno in zanesljivo vodenje računovodstva, ter upoštevanje vseh računovodskih standardov so temelji, ki gradijo trdno finančno stanje vsakega podjetja.

Računovodstvo in plačilo davkov

Računovodstvo je dejavnost vodenja evidence prihodkov in odhodkov, prilivov in odlivov ter ostalih računovodskih postavk za določeno osebo. Ta oseba je lahko fizična oseba ali pa pravna oseba. Fizične osebe imajo pri računovodstvu upravka predvsem z evidentiranjem svojih prihodkov (plače) ter izdatkov, medtem ko je računovodstvo za pravne osebe bolj komplicirano.

Računovodstvo

Podjetje mora voditi evidenco za vse svoje poslovne dogodke in prikazovati svoje izkaze v raznih mesečnih, polletnih in letnih poročilih. Običajno se funkcija računovodstva v podjetju veča proporcionalno z velikostjo podjetja. Še več dela z računovodstovom imajo tudi podjetja, ki poslujejo mednarodno. Pri takih podjetih se pojavi bolj zahtevna naloga, saj imajo različne države različne davčne stopnje in pa davčno zakonodajo. Računovodstvo je, kot že omenjeno, pogojeno z določenimi zakoni in ostalimi pravnimi akti. Na področju Evropske unije so v veljavi Mednarodni računovodski standardi, ki pa težijo tudi k čim večjemu ujemanju z akti v ostalih večjih državah, na primer ZDA. Računovodja v Sloveniji mora torej primarno upoštevati MRS-je, saj Slovenski računovodski standardi že nekaj let niso več v veljavi. Računovodstvo lahko izvajajo računovodje v podjetjih ali pa podjetja za to najamejo računovodski servis. Podjetja se torej odločijo med tema dvema alternativama tako, da imajo od odločitve čim večjo korist, se pravi manj stroškov. Večja podjetja imajo v svojem okviru ponavadi organiziran kar oddelek za računovodstvo in revizijo.

Eden pomembnih delov računovodstva je tudi plačilo davkov, o katerem boste več izvedeli, če boste kliknili tu. Plačilo davkov predstavlja del dobička, ki ga morajo podjetje ali pa posamezniki nakazati državi, ta pa ga porabi za različne namene. Na ravni podjetja je ponavadi obračunan davek od dobička, na ravni posameznikov pa davek od prihodkov. Seveda plačilo davkov za obe skupini ljudi predstavlja izgubo dobička, zato se podjetja in posamezniki temu želijo izogniti na različne načine. Ilegalni načini se obravnavajo kot utaja davkov, luknje v zakonih, ki jih osebe izkoristijo pa so izogibanje davkom.

Z računovodstvom do preglednih financ

Kaj sploh je računovodski servis?

Računovodski servis je »podjetje« kjer se zaposleni ukvarjajo z računovodstvom.

Računovodstvo je dejavnost, ki se ukvarja z računovodskim spremljanjem, proučevanjem in prikazovanjem poslovanja. Je del informacijskega sistema v podjetju. Med računovodska načela, ki veljajo za poslovne dogodke spada tudi knjigovodstvo, ki pa je po zakonu obvezno. Računovodstvo si lahko razlagamo kot informacijska dejavnost v poslovni celoti, ki obsega sistemsko celoto računovodskega informiranja na podlagi računovodskega nadziranja in računovodskega analiziranja sredstev, računovodskega predračunavanja, stroškov in odhodkov, obveznosti do virov sredstev, prihodkov itd. Da se poslovni procesi pravilno odvijajo moramo le te nenehno spremljati, analizirati, obdelovati in prikazovati. Pri tem nam pomagajo evidence, ki zajemajo določen del poslovanja. Pomembno je, da ima vsako podjetje pa ni važno ali je majhno ali veliko, kvaliteten in dober računovodski servis. Če je računovodski servis uspešen, oziroma njegovo delo, je uspešno tudi podjetje. Oseba, ki je zaposlena v računovodskem servisu se imenuje računovodja/računovodkinja. Kot že ime pove, ta oseba vodi račune pa tudi opravlja vse delo, ki je v računovodskem servisu potrebno. Tako lahko na koncu zvemo ali ima podjetje prihodke ali stroške. Različne računovodske servise lahko najdete na internetu prav tako pa jih lahko najdete tudi v kakšnih oglasnih časopisih. Računovodski servisi morajo poleg urejanja računov zagotavljati tudi kvalitetno davčno svetovanje. Poleg klasičnega računovodskega servisa oziroma računovodstva pa se vedno več ljudi odloča za elektronski računovodski servis oziroma e-računovodstvo. Zelo znan računovodski servis oziroma podjetje, ki vam nudi elektronsko računovodstvo je BiroBonus. To podjetje vam nudi kvalitetno, zanesljivo in odgovorno delo. Poleg elektronskega računovodstva vam nudi tudi klasično računovodstvo, brezpapirno računovodstvo, davčno svetovanje in pa tudi razne tečaje.

Kratek opis in prednost različnih vrst računovodstva:

– klasično računovodstvo (preglednost dokumentov in pa preprostost dela)

– brezpapirno računovodstvo (pridobitev na času, dober pregled nad poslovanjem)

– elektronsko računovodstvo (dostopnost, manjši stroški, varnost in preglednost nad delom)