Izračun indeksa telesne mase, dobra osnova za oceno idealne postave

Izračun indeksa telesne mase je dobra osnova za oceno idealne postave. Ob tem izračun indeksa telesne mase upoštevati vse pomembne spremenljivke.

Natančen izračun upošteva višino, težo, spol in starost

Lepa postava je na drugi strani lahko oblikovana preko intenzivnega in ukvarjanja z temu cilju primernim športom ali rekreacijo. Odločimo pa se lahko tudi za razne kombinacije športov ali rekreacij, ki se izmenjujejo glede na možnosti. Plavanje je na splošno dobra izbira, vendar imamo pozimi včasih težji dostop do bazenov. Več možnosti obstaja v večjih mestih, športnih centrih, zdravilišči ali na drugih podobnih mestih. Drugod je možnosti manj. Izmenjava različnih športov oziroma aktivnosti je primerno tudi zaradi boljše regeneracije. Seveda je potrebno pravilno odmeriti aktivnost in intenzivnost, ter določiti prioritete. Sam izračun indeksa telesne mase je pri zelo aktivnih osebah praktično nesmisel, saj se idealna teža glede na višino samodejno uravnava aktivnosti primerno. Bolj pomemben je izračun indeksa telesne mase za osebe, ki se odločajo spremeniti življenjski slog in poskrbeti zase in svoje zdravje. V določenem zaporedju ponovljen izračun indeksa telesne mase takšne osebe tudi motivira, saj se v razmeroma kratkem času lahko ob pravilnih pristopih in aktivnostih hitro pokažejo rezultati. Za izračun indeksa telesne mase imamo na voljo več možnosti, priljubljeni so razni spletni kalkulatorji. Pomembno je predvsem, da so opremljeni s čim več spremenljivkami. Osnovni izračun indeksa telesne mase temelji na telesni teži in višini, telesno maso v kilogramih delimo z kvadratom višine izražene v metrih. Vendar je lahko osnovni izračun indeksa telesne mase napačen oziroma odstopa, saj ne upošteva spola in starosti. Vrednosti za ženski spol so nekoliko nižje, s starostjo se obratno vrednosti zvišujejo. Normalna teža za ženske je tako med devetnajst in štiriindvajset, za moške pa md dvajset in petindvajset. Navedena normalna teža velja za ženske med osemnajstimi in štiriindvajsetimi leti, nad petinšestdesetimi leti pa izračun indeksa telesne mase pokaže normalno težo med štiriindvajset in devetindvajset.

Ogljikovi hidrati zagotavljajo energijo telesu

  • Ogljikovi hidrati človeku predstavljajo pomemben vir energije.
  • V človeškem telesu ogljikovi hidrati sodelujejo tudi pri tvorbi glikogena v mišicah ter predstavljajo osnovno hranilo za živčni sistem.
  • Vnašamo jih z raznovrstno prehrano, ki je nujno potrebna za optimalno delovanje človeškega telesa in zdravje na sploh.

Enostavni sladkorji, škrob in drugi sestavljeni ogljikovi hidrati

Dnevno zaužita količina hrane je odvisna od več dejavnikov, ogljikovi hidrati naj bi prispevali polovico. Problem lahko predstavlja dejstvo, da človeško telo nima mehanizmov za dolgotrajnejšo hrambo ogljikovih hidratov. Z hrano vneseni presežni ogljikovi hidrati se kopičijo v telesu v obliki maščobe. Zato je potrebno skrbeti za ravnotežje med dejavniki zdravega načina življenja. Potrebno se je predvsem ozreti na potrebe po energiji ter temu primerno prilagajati jedilnik. Potrebe po energiji so zelo različne, pogosto tudi spremenljive.

Različne potrebe imajo fizično obremenjeni ljudje v primerjavi z predvsem umsko obremenjenimi. Prav tako se lahko večja fizična in umska obremenitev preko dneva izmenjujeta. Pri izbiri hrane je potrebno biti izbirčen in dosleden. Kar pomeni, da se ne zadovoljimo z hitrimi in nepreverjenimi alternativami. Ogljikovi hidrati se nahajajo v sladkorjih, vlakninah in škrobu v zelo različnih oblikah. Sladkor ni zgolj v obliki sladila za kavo ali čaj, nahaja se tudi v pecivu, sadju, marmeladah, bombonih, medu in drugih živilih. Škrob se nahaja v kruhu, krompirju, testeninah, stročnicah, žitih in drugih oblikah.

ogljikovi hidrati se v prehrani pojavljajo v različnih oblikah

Ogljikovi hidrati se nahajajo v sladkorjih, vlakninah in škrobu v zelo različnih oblikah

Vlaknine se nahajajo v zelenjavi, otrobih, sadju, črnem kruhu ter drugih živilih. Z vlakninami bogata zelenjava so solata, ohrovt, zelje, repa, stročnice in druga zelenjava. Dnevno zaužita količina enostavnih sladkorjev naj na bi presegala desetine dnevnega energijskega vnosa.

Ogljikovi hidrati naj ne bi presegali štiristo do petsto gramov v dnevni prehrani, saj se z viški poveča tvorba nasičenih maščobnih kislin. Ogljikovi hidrati večjih količinah so priporočljive predvsem za mlade odrasle osebe, ostalim z okoli štiristo grami dnevno zadovoljijo energijske in druge potrebe telesa.

Več o hranilih v obliki ogljikovih hidratov v zapisu Flexshop.

Sokovnik, pomoč prebavi

Sokovnik je lahko v pomoč prebavi . Našo prehrano sestavljajo hranilne snovi v zelo raznolikih pojavnih oblikah. Glede na pojavne oblike so hranilne snovi tudi zelo raznoliko zaužite. Raznolikost zaužitih hranilnih snovi med drugim občutimo tudi kot razliko v vseh lastnostih prebavnega procesa. Lastnosti prebavnega procesa so znane predvsem ljudem, ki se na tak ali drugačen način poglabljajo v zakonitosti in mnogokrat misterije prebave.

Hranilne snovi so nam običajno znane v določenem, največkrat omejenem obsegu. Omejen obseg pomeni, da nam še veliko hranilnih snovi ni znanih. Največji napredek na področju spoznavanja hranilih snovi dosegajo ljudje, ki spoznanja tudi preizkusijo v praksi. Predvsem gre za ljudi, ki imajo večje potrebe po učinkovinah hranilnih snovi. Med njimi je veliko športnikov in drugih podobnih ljudi, ki imajo večje zahteve. Športniki znajo učinkovine najbolje oceniti, saj je od njih odvisno delovanje organizma, posledično pa tudi zaloga energije, počutje, motivacije in mnoge druge lastnosti. Nekatere učinkovine dobro poznajo tudi aktivni rekreativci. Razlike med učinkovinami posameznih hranilnih snovi so lahko znane tudi navadnim smrtnikom, če si le vzamejo dovolj časa in volje za analizo in primerjavo. Analiza in primerjava je lahko sila preprosta, vendar tudi učinkovita. Pred opravljanjem določene aktivnosti, ki zahteva hranilne snovi lahko zaužijemo dve različni vrsti hranilnih snovi.

Ter opazujemo razlike med učinki učinkovin. Koristne so predvsem informacije o kakovosti, hitrosti in drugih lastnostih prebave ter pretvorbe v mnoge koristne učinkovine. Sokovnik nam pri tem lahko dobro koristi. Učinkovine lahko iz hranilnih snovi sokovnik bolje izkoristi. Prednosti, ki so hitro prepoznane, je tudi dejstvo, da sokovnik v določenem delu nadomesti proces prebave. To je posebej koristna informacija za osebe, ki imajo fizično naporne aktivnosti. Sokovnik lahko izberemo na več načinov. Najbolje je, da podobne sokovnik pred tem vidimo ali preizkusimo. Hranljive učinkovine so lahko od sokovnika do sokovnika različno kakovostno izkoriščene. Sokovnik je dobra naložba.

http://www.bigbang.si/aparati-za-sok

Kalcij ni zgolj element, za naše telo je izjemnega pomena

Kalcij je v našem telesu zelo pomemben, največ se ga nahaja v kosteh in zobeh in jim daje trdnost in strukturo. Prav tako je potreben za krčenje in sproščanje prečno progastih gladkih mišic, sodeluje pri uravnavanju prepustnosti celičnih membran in prevajanju živčnih impulzov. Kalcij je življenjskega pomena saj sodeluje pri procesu strjevanja krvi in vpliva na normalni ritem srca, ter sodeluje pri številnih encimskih procesih. Kalcij je sestavina mnogih živil, največ ga dobimo s uživanjem mleka in nekaterih mlečnih izdelkov, kot so sir in jogurt. Prav tako najdemo kalcij še v nekaterih drugih živilih in sicer v ribah, mesu, špinači, soji, ohrovtu, v suhih slivah, pa tudi v korenčku, dodan pa je tudi nekaterim prehranskim izdelkom, recimo pomarančnemu soku. Pomanjkanje kalcija je dokaj pogosto, najpogosteje pride do slednjega v starosti in v dobi hitre rasti, torej odraščanja. Skozi daljše obdobje pomanjkanja privede do izgube kostne mase, kar pa vodi do osteoporoze. Takrat pa nastanejo zelo neprijetne posledice, namreč kosti izgubljajo svojo gostoto in postajajo vedno bolj krhke, zato se pojavljajo pogosti zlomi. Premajhen vnos kalcija v telo se kaže v mravljinčenju, krčih v mišicah, izgubo apetita in v motenem ritmu srca.

Le postopno hujšanje je tisto ta pravo

HujšanjeHujšanje je težava, ki pesti precej ljudi. Z njim se navadno začnemo spopadati na koncu spomladi in v začetku poletja, takrat, ko je zaradi toplote potrebno odvreči obleko. Prav težave s preveč kilogrami je tista, ki spremlja človeka na vsakem koraku.

Shujšati je mogoče na več načinov, hujšati na pravilen način, s trajnim učinkom pa je seveda veliko težje. Nekateri se zatekajo k hitrim shujševalnim načinom, ki pa imajo praviloma le kratek rok trajanja. Tako je najbolj uspešno in tisto ta pravo le zdravo hujšanje, ki zagotavlja pravilno prehrano vseh celic našega organizma. Hujšanje ni le pravilna in uravnotežena prehrana ampak je pomembno tudi redno in zadostno gibanje. Pri zdravem načinu hujšanja ne bomo dobili le manj kilogramov in lepše telo, temveč tudi bolj sijočo kožo, veliko lepše in bolj bujne lase, bolj zdrave nohte ter boljši in mirnejši spanec. Kdor želi na pravilen način shujšati in pridobljeno težo tudi obdržati, mora v prvi vrst spremeniti z leti pridobljene prehranjevalne,  pa tudi gibalne navade. V prvi vrsti je pomembno, da naredimo dober plan za hujšanje, da hujšamo postopno in z dobro mero vztrajnosti. Večni spremljevalec današnjega načina življenja je za veliko ljudi hujšanje.

Hujšanje – več informacij: http://www.fidimed.si/zdravstvene_teme/clanki_strokovnjakov/16/debelost_in_hujsanje.html